O nas

Chiquita to międzynarodowa firma będąca liderem w produkcji i handlu świeżymi produktami spożywczymi, zatrudniająca ponad 20 tysięcy pracowników w 70 krajach. W Polsce znani jesteśmy głównie z pysznych bananów Chiquita. Na świecie zajmujemy się również dystrybucją innych, świeżych owoców, gotowych sałatek owocowych, zdrowych i pożywnych przekąsek na bazie owoców pod marką Chiquita® i Fresh Express®.
 
Już od momentu rozpoczęcia działalności, dbałość o jakość, rygorystyczne kryteria selekcji oraz zachowanie najwyższych standardów produkcyjnych pozwoliły nam zdobyć zaufanie konsumentów na 5 kontynentach.

Wszystko bowiem zaczęło się w 1870 r., kiedy to Lorenzo Dow Baker (jeden z założycieli firmy Chiquita) kupił na Jamajce 160 kiści bananów, sprzedając je później w  Jersey City. To właśnie wtedy rozpoczął się handel bananami między krajami tropikalnymi i resztą świata!
Bardzo ważny moment nastąpił w 1903 r.,  gdy powstala Great White Fleet (Wielka biała flota) Chiquita.  Prawdziwa rewolucja w systemie transportowym bananów oraz zachowania ich jakości. Statki chłodnie pomalowano na biało, aby odbijały promienie słońca, co pozwalało utrzymać odpowiednią temperaturę podczas transportu.
W 1944 r. pojawiła się Miss Bananów Chiquita, która miała postać animowanego banana opowiadającego konsumentom o wartościach odżywczych tego owocu, o których wówczas tak mało się wiedziało. Były to narodziny  mitu w historii reklamy.
Od kiści zawieszonej na haku w ładowni statku, po karton. Ta prawdziwa nowość w handlu bananami pojawiła się na początku lat sześćdziesiątych. Patent stał się własnością firmy Chiquita, a dla bananów oznaczało to koniec koszmaru… Nigdy więcej wstrząsania i podskakiwania, ale wygoda i komfort w trakcie podróży do miejsca przeznaczenia, która oznacza doskonały stan owoców!
Bieg historii zmienił się na zawsze w 1963 roku, gdy zdecydowano się na zastosowanie  etykiety na pojedynczych owocach: niebieskiej naklejki. Pierwsze “oznakowane” banany dopłynęły do Europy w 1967 r. i od razu odniosły sukces.
Rok 1992 to spotkanie z Rainforest Alliance, znaną amerykańską organizacją pozarządową, której misją jest ochrona ekosystemów i żyjących w nich organizmów. Był to początek definitywnych zmian i znaczącej poprawy w stosunkach pomiędzy Chiquitą a środowiskiem naturalnym i społecznością.
W marcu 1999 roku Chiquita obchodziła swoje setne urodziny, mając pewność że będzie świętowała również za kolejne 100 lat. Był to niezwykły wiek dla firmy, która jakość i odpowiedzialność społeczną stawia w centrum swoich priorytetów.